W przypadku sprzedaży lub darowizny albo przekazaniu motoroweru innemu właścicielowi jesteś zobowiązany(a) w określonym terminie zawiadomić starostę lub prezydenta miasta ( Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych) o zbyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek zawiadomienia o zbyciu motorowera (skutera) znajdziesz poniżej wraz z szczegółowymi informacjami dla miejscowości Czarna.
Przygotowany przez nasz serwis wzór wniosku (zawiadomienia) możesz wykorzystać dla urzędu w miejscowości
Czarna który podlega pod
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych. Zawiadomienie można uzupełnienia wraz z współwłaścicielem (na kilku właścicieli) jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności.
Kiedy jesteśmy zobowiązani złożyć zawiadomienie o zbyciu pojazdu w miejscowości Czarna?
- Sprzedaży motoroweru na podstawie umowy kupna sprzedaży, faktury lub rachunku, dokumentu zbycia pojazdu na licytacji komorniczej,
- Przekazania motoroweru w formie darowizny,
- Zbycia motoroweru w ramach prawomocnego orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
- Zbycia motoroweru po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- Zbycia motoroweru w ramach podziału spadku po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- Zbycia motoroweru zabranego i sprzedanego przez urząd skarbowy,
- W przypadku zamiany pojazdami z innym właścicielem pojazdy,
Jakie dokumenty potwierdzające własność pojazdu należy załączyć do zawiadomienia o zbyciu motoroweru dla miejscowości Czarna?
W przypadku złożenia zawiadomienia o zbyciu motorowera (skutera) musimy dołączyć jeden z poniższych dokumentów własności pojazdu:
- umowa sprzedaży motorowera (skutera);
- umowa zamiany motorowera (skutera);
- umowa darowizny motorowera (skutera);
- umowa o dział spadku;
- umowa o zniesienie współwłasności;
- faktura potwierdzająca zbycie motorowera (skutera);
- prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności;
- prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu zbycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia.
Kto może złożyć zawiadomienie o zbyciu motoroweru dla miejscowości Czarna?
Zawiadomienie o zbyciu motoroweru składa właściciel pojazdu, a w przypadku gdy występuję współwłaściciel składamy jedno zawiadomienia ale uzupełnione i podpisane przez wszystkich właścicieli motoroweru. Jeżeli chcemy aby zawiadomienie złożył w naszym imieniu pełnomocnik, musimy wystawić takiej osobie pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia).
Czy jeżeli jestem jednym z współwłaścicieli pojazdu to mogę złożyć zawiadomienie o zbyciu motoroweru, sam za wszystkich właścicieli?
Tak, zawiadomienie o zbyciu motoroweru może złożyć jeden z współwłaścicieli pojazdu posiadając pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia) lub
oświadczyć że działa za zgodą większością współwłaścicieli w sprawie dotyczącej zgłoszenie zbycia motoroweru.
Gdzie należy złożyć zawiadomienie o zbyciu motoroweru?
Zawiadomienie o zbyciu motoroweru składamy w organie rejestrującym (Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta) zgodnie z
miejscem zamieszkania lub adresem
siedziby firmy. W przypadku gdy zamieszkujemy lub prowadzimy firmę na terytorium gminy
Czarna to zawiadomienie składamy w Wydziale Komunikacji -
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych.
Jaki jest czas na zgłoszenie zbycia motoroweru w miejscowości Czarna?
Na zgłoszenie zbycia motoroweru mamy 30 dni kalendarzowych od daty zbycia pojazdu lub stwierdzenia własności pojazdu
(sprawdź do jakiego dnia muszę zgłosić zbycie motoroweru).
Uwaga! Zmiany terminów obowiązku rejestracji pojazdu zarejestrowanego sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej oraz zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju- 30 dni - od dnia 01-07-1998 r. do 29-02-2020 r.
- 180 dni - od dnia 01-03-2020 r. do 31-12-2020 r.
- 30 dni - od dnia 01-01-2021 r. do 30-06-2021 r.
- 60 dni - od dnia 01-07-2021 r. - do 30-06-2023 r.
- 30 dni - od dnia 01-07-2023 r.
Od 1 stycznia 2024 r. wchodzą nowe przepisy odnośnie rejestracji pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz sprowadzonego z zagranicy! Przeczytaj co się zmienia! Od 1 stycznia 2024 r obowiązek rejestracji. Znika zgłoszenie nabycia pojazdu i nowe wysokości kar! |
Czy brak złożenia zawiadomienia o zbyciu motoroweru lub zgłoszenie po terminie podlega karze pieniężnej?
Tak podlega karze pieniężnej. Od 1 stycznia 2020 r. za przekroczenie terminu o którym mowa w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, organ rejestrujący w postępowaniu administracyjnym w drodze decyzji nakłada na właściciela pojazdu karę w wysokości od 200 zł do 1000 zł.
Obowiązek zgłoszenia zbycia motorowera (skutera) pojazdu funkcjonuje od 1997 roku.W jaki sposób mogę zgłosić zawiadomienie o zbyciu pojazdu w Wydziale Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych?
Zawiadomienie o zbyciu motorowera (skutera) możemy złożyć na kilka sposobów:
- W urzędzie - zgłaszając się do placówki Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych
- Za pośrednictwem poczty - wysyłając zawiadomienie wraz z kopią dokumenty potwierdzającego zbycie pojazdu na adres Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych (adres znajduje się poniżej, pamiętaj że w takim przypadku wyślij dokumenty za potwierdzeniem odbioru aby uniknąć poźniejszych ewentualnych problemów w razie braku dostarczenia dokumentów do placówki urzędu).
- Drogą elektroniczną (online) - za pośrednictwem strony internetowej:
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej PWPW (zalecane) - zgłoś zbycie motoroweru
- ePUAP (Mój GOV) - zgłoś zbycie motoroweru
Czy zawiadomienie o zbyciu motoroweru mogę dokonać dla pojazdu sprowadzonego nie zarejestrowanego w kraju?
Nie można dokonać zgłoszenia zbycia motoroweru w przypadku gdy pojazd nie był zarejestrowany na terytorium naszego kraju. Obowiązku zgłoszenia podlegają pojazdy zarejestrowanego w kraju, natomiast pojazdy niezarejestrowane podlegają rejestracji w określonym terminie (nie dotyczy to motorowerów sprowadzonych z państw nie będących w Unii Europejskiej).
Czy zgłoszenie zbycia motoroweru jest równoznaczne z jego wyrejestrowaniem?
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu
nie oznacza że pojazd zostanie wyrejestrowany. Zawiadomienie jest tylko informacją o tym że nie jesteśmy już właścicielami danego pojazdu. Wyrejestrowanie pojazdu oznacza natomiast fakt że pojazd nie może poruszać się już na drogach publicznych i nie jest dopuszczony do ruchu. Wniosek o wyrejestrowanie składamy w przypadku złomowania, kradzieży lub wywozu albo zbyciu za granicę.
Co należy zrobić w przypadku sprzedaży pojazdu obcokrajowcowi za granicę?
W przypadku gdy dokonamy sprzedaży pojazdu za granicę (obywatelowi który wywiezie pojazd z kraju) mamy dwie możliwości załatwienia sprawy w urzędzie:
- Zgłoszenie zbycia pojazdu - procedura wygląda tak samo jak w przypadku sprzedaży obywatelowi Polski zamieszkującemu na terytorium kraju.
- Wyrejestrowanie pojazdu (zalecane) - składając odpowiedni wniosek o wyrejestrowanie pojazdu w urzędzie gdzie pojazd jest dotychczasowo zarejestrowany załączając następujące dokumenty:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (pobierz druk)
- Dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę
- Oświadczenie o zbyciu pojazdu za granicę (pobierz druk)
- Opłata skarbowa w wysokości 10 zł - wpłacona na odpowiednie konto urzędu.
W takiej sytuacji zalecamy wyrejestrowania całkowicie pojazdu i złożenia wniosku o wyrejestrowanie motoroweru zwłaszcza jeżeli pojazd zostanie wywieziony poza granice Unii Europejskiej.
Dane urzędu (Wydziału komunikacji)
- Nazwa urzędu: Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych
- Adres oddziału: Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne (zobacz jak dojechać do urzędu)
- Powiat: Powiat bieszczadzki
- Gmina: Czarna
- Zakres terytorialny (miasta, gminy): Ustrzyki Dolne, Czarna, Lutowiska
Dane kontaktowe urzędu
Wydział komunikacji Czarna ( Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych) - Wzór zawiadomienia o zbyciu motoroweru
Pobierz darmowy druk wzoru zawiadomienia do uzupełnienia i wydrukowania w formatach pliku .pdf, .doc (word) oraz .jpg.
Przydatne materiały: