W przypadku sprzedaży lub darowizny albo przekazaniu autobusu innemu właścicielowi jesteś zobowiązany(a) w określonym terminie zawiadomić starostę lub prezydenta miasta (Starostwo Powiatowe w Radomiu) o zbyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek zawiadomienia o zbyciu autobusu znajdziesz poniżej wraz z szczegółowymi informacjami dla miejscowości Wolanów.
Przygotowany przez nasz serwis wzór wniosku (zawiadomienia) możesz wykorzystać dla urzędu w miejscowości
Wolanów który podlega pod
Starostwo Powiatowe w Radomiu. Zawiadomienie można uzupełnienia wraz z współwłaścicielem (na kilku właścicieli) jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności.
Kiedy jesteśmy zobowiązani złożyć zawiadomienie o zbyciu pojazdu w miejscowości Wolanów?
- Sprzedaży autobusu na podstawie umowy kupna sprzedaży, faktury lub rachunku, dokumentu zbycia pojazdu na licytacji komorniczej,
- Przekazania autobusu w formie darowizny,
- Zbycia autobusu w ramach prawomocnego orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
- Zbycia autobusu po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- Zbycia autobusu w ramach podziału spadku po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- Zbycia autobusu zabranego i sprzedanego przez urząd skarbowy,
- W przypadku zamiany pojazdami z innym właścicielem pojazdy,
Jakie dokumenty potwierdzające własność pojazdu należy załączyć do zawiadomienia o zbyciu autobusu dla miejscowości Wolanów?
W przypadku złożenia zawiadomienia o zbyciu autobusu musimy dołączyć jeden z poniższych dokumentów własności pojazdu:
- umowa sprzedaży autobusu;
- umowa zamiany autobusu;
- umowa darowizny autobusu;
- umowa o dział spadku;
- umowa o zniesienie współwłasności;
- faktura potwierdzająca zbycie autobusu;
- prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności;
- prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu zbycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia.
Kto może złożyć zawiadomienie o zbyciu autobusu dla miejscowości Wolanów?
Zawiadomienie o zbyciu autobusu składa właściciel pojazdu, a w przypadku gdy występuję współwłaściciel składamy jedno zawiadomienia ale uzupełnione i podpisane przez wszystkich właścicieli autobusu. Jeżeli chcemy aby zawiadomienie złożył w naszym imieniu pełnomocnik, musimy wystawić takiej osobie pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia).
Czy jeżeli jestem jednym z współwłaścicieli pojazdu to mogę złożyć zawiadomienie o zbyciu autobusu, sam za wszystkich właścicieli?
Tak, zawiadomienie o zbyciu autobusu może złożyć jeden z współwłaścicieli pojazdu posiadając pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia) lub
oświadczyć że działa za zgodą większością współwłaścicieli w sprawie dotyczącej zgłoszenie zbycia autobusu.
Gdzie należy złożyć zawiadomienie o zbyciu autobusu?
Zawiadomienie o zbyciu autobusu składamy w organie rejestrującym (Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta) zgodnie z
miejscem zamieszkania lub adresem
siedziby firmy. W przypadku gdy zamieszkujemy lub prowadzimy firmę na terytorium gminy
Wolanów to zawiadomienie składamy w Wydziale Komunikacji -
Starostwo Powiatowe w Radomiu.
Jaki jest czas na zgłoszenie zbycia autobusu w miejscowości Wolanów?
Na zgłoszenie zbycia autobusu mamy 30 dni kalendarzowych od daty zbycia pojazdu lub stwierdzenia własności pojazdu
(sprawdź do jakiego dnia muszę zgłosić zbycie autobusu).
Uwaga! Zmiany terminów obowiązku rejestracji pojazdu zarejestrowanego sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej oraz zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju- 30 dni - od dnia 01-07-1998 r. do 29-02-2020 r.
- 180 dni - od dnia 01-03-2020 r. do 31-12-2020 r.
- 30 dni - od dnia 01-01-2021 r. do 30-06-2021 r.
- 60 dni - od dnia 01-07-2021 r. - do 30-06-2023 r.
- 30 dni - od dnia 01-07-2023 r.
Od 1 stycznia 2024 r. wchodzą nowe przepisy odnośnie rejestracji pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz sprowadzonego z zagranicy! Przeczytaj co się zmienia! Od 1 stycznia 2024 r obowiązek rejestracji. Znika zgłoszenie nabycia pojazdu i nowe wysokości kar! |
Czy brak złożenia zawiadomienia o zbyciu autobusu lub zgłoszenie po terminie podlega karze pieniężnej?
Tak podlega karze pieniężnej. Od 1 stycznia 2020 r. za przekroczenie terminu o którym mowa w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, organ rejestrujący w postępowaniu administracyjnym w drodze decyzji nakłada na właściciela pojazdu karę w wysokości od 200 zł do 1000 zł.
Obowiązek zgłoszenia zbycia autobusu pojazdu funkcjonuje od 1997 roku.W jaki sposób mogę zgłosić zawiadomienie o zbyciu pojazdu w Wydziale Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Radomiu?
Zawiadomienie o zbyciu autobusu możemy złożyć na kilka sposobów:
- W urzędzie - zgłaszając się do placówki Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Radomiu
- Za pośrednictwem poczty - wysyłając zawiadomienie wraz z kopią dokumenty potwierdzającego zbycie pojazdu na adres Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Radomiu (adres znajduje się poniżej, pamiętaj że w takim przypadku wyślij dokumenty za potwierdzeniem odbioru aby uniknąć poźniejszych ewentualnych problemów w razie braku dostarczenia dokumentów do placówki urzędu).
- Drogą elektroniczną (online) - za pośrednictwem strony internetowej:
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej PWPW (zalecane) - zgłoś zbycie autobusu
- ePUAP (Mój GOV) - zgłoś zbycie autobusu
Czy zawiadomienie o zbyciu autobusu mogę dokonać dla pojazdu sprowadzonego nie zarejestrowanego w kraju?
Nie można dokonać zgłoszenia zbycia autobusu w przypadku gdy pojazd nie był zarejestrowany na terytorium naszego kraju. Obowiązku zgłoszenia podlegają pojazdy zarejestrowanego w kraju, natomiast pojazdy niezarejestrowane podlegają rejestracji w określonym terminie (nie dotyczy to autobusów sprowadzonych z państw nie będących w Unii Europejskiej).
Czy zgłoszenie zbycia autobusu jest równoznaczne z jego wyrejestrowaniem?
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu
nie oznacza że pojazd zostanie wyrejestrowany. Zawiadomienie jest tylko informacją o tym że nie jesteśmy już właścicielami danego pojazdu. Wyrejestrowanie pojazdu oznacza natomiast fakt że pojazd nie może poruszać się już na drogach publicznych i nie jest dopuszczony do ruchu. Wniosek o wyrejestrowanie składamy w przypadku złomowania, kradzieży lub wywozu albo zbyciu za granicę.
Co należy zrobić w przypadku sprzedaży pojazdu obcokrajowcowi za granicę?
W przypadku gdy dokonamy sprzedaży pojazdu za granicę (obywatelowi który wywiezie pojazd z kraju) mamy dwie możliwości załatwienia sprawy w urzędzie:
- Zgłoszenie zbycia pojazdu - procedura wygląda tak samo jak w przypadku sprzedaży obywatelowi Polski zamieszkującemu na terytorium kraju.
- Wyrejestrowanie pojazdu (zalecane) - składając odpowiedni wniosek o wyrejestrowanie pojazdu w urzędzie gdzie pojazd jest dotychczasowo zarejestrowany załączając następujące dokumenty:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (pobierz druk)
- Dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę
- Oświadczenie o zbyciu pojazdu za granicę (pobierz druk)
- Opłata skarbowa w wysokości 10 zł - wpłacona na odpowiednie konto urzędu.
W takiej sytuacji zalecamy wyrejestrowania całkowicie pojazdu i złożenia wniosku o wyrejestrowanie autobusu zwłaszcza jeżeli pojazd zostanie wywieziony poza granice Unii Europejskiej.
Dane urzędu (Wydziału komunikacji)
- Nazwa urzędu: Starostwo Powiatowe w Radomiu
- Adres oddziału: Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom (zobacz jak dojechać do urzędu)
- Powiat: Powiat radomski
- Gmina: Wolanów
- Zakres terytorialny (miasta, gminy): Pionki, Iłża, Jedlnia-Letnisko, Skaryszew, Gózd, Jastrzębia, Jedlińsk, Kowala, Przytyk, Wierzbica, Wolanów, Zakrzew
Dane kontaktowe urzędu
Wydział komunikacji Wolanów (Starostwo Powiatowe w Radomiu) - Wzór zawiadomienia o zbyciu autobusu
Pobierz darmowy druk wzoru zawiadomienia do uzupełnienia i wydrukowania w formatach pliku .pdf, .doc (word) oraz .jpg.
Przydatne materiały: