W przypadku zbycia pojazdu zobowiązany(a) jesteś w terminie 30 dni zawiadomić starostę (Urząd Miasta st. Warszawy) o zbyciu lub zbyciu pojazdu zarejestrowanego już na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Zawiadomienie składamy do urzędu w pod którego podlegamy (zgodnie z miejscem zamieszkania właściciela lub siedziby) - Warszawa (Dzielnica Wawer).
Przygotowany wzór wniosku dla urzędu w miejscowości
Warszawa (Dzielnica Wawer) można wykorzystać do zawiadomienia o sprzedaży pojazdu lub przekazania darowizny na rzecz innej osoby lub firmy. Możliwość uzupełnienia wniosku wraz z współwłaścicielem (na kilku właścicieli).
W przypadku złożenia zawiadomienia o zbyciu pojazdu, do wniosku załącza się następujące dokumenty:
- dokumenty własności - umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dożywocie, faktura potwierdzająca zbycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności lub inny dokument stwierdzający własność pojazdu
Kto może złożyć zawiadomienie i gdzie to zrobić
Zawiadomiene o zbyciu pojazdu składamy do urzędu gdzie pojazd jest aktualnie zarejestrowany (nie według miejsca zamieszkania lub siedziny firmy) osobiście lub za pisemnym pełnomocnictwem od właściciela pojazdu.
Ile mam czasu na zgłoszenie zbycia pojazdu
Prawo o ruchu drogowym mówi nam iż mamy obowiązek zgłoszenia zbycia pojazdu zarejestrowanego w kraju w terminie do 30 dni.
Warto pamietać natomiast:
Od 1 stycznia 2020 r. za przekroczenie terminu o którym mowa w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, organ rejestrujący w postępowaniu administracyjnym w drodze decyzji nakłada na właściciela pojazdu karę w wysokości od 200 zł do 1000 zł.
Uwaga! Zmiany terminów obowiązku rejestracji pojazdu zarejestrowanego sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej oraz zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju- 30 dni - od dnia 01-07-1998 r. do 29-02-2020 r.
- 180 dni - od dnia 01-03-2020 r. do 31-12-2020 r.
- 30 dni - od dnia 01-01-2021 r. do 30-06-2021 r.
- 60 dni - od dnia 01-07-2021 r. - do 30-06-2023 r.
- 30 dni - od dnia 01-07-2023 r.
Od 1 stycznia 2024 r. wchodzą nowe przepisy odnośnie rejestracji pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz sprowadzonego z zagranicy! Przeczytaj co się zmienia! Od 1 stycznia 2024 r obowiązek rejestracji. Znika zgłoszenie nabycia pojazdu i nowe wysokości kar! |
Dane urzędu (Wydziału komunikacji)
- Nazwa urzędu: Urząd Miasta st. Warszawy
- Adres oddziału: Żegańska 1, 04-713 Warszawa (zobacz jak dojechać do urzędu)
- Powiat: Miasto na prawach powiatu
- Gmina: Warszawa (Dzielnica Wawer)
Dane kontaktowe urzędu
Wydział komunikacji Warszawa (Dzielnica Wawer) - Wzór zawiadomienia o zbyciu pojazdu
Pobierz darmowy druk wzoru zawiadomienia do uzupełnienia i wydrukowania w formatach pliku .pdf, .doc (word) oraz .jpg.
Przydatne materiały: