W przypadku nabycia motoroweru jesteś zobowiązany(a) w określonym terminie zawiadomić starostę lub prezydenta miasta (Starostwa Powiatowego w Rzeszowie) o nabyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek zawiadomienia o nabyciu motoroweru znajdziesz poniżej wraz z szczegółowymi informacjami dla miejscowości Lubenia.
Przygotowany przez nasz serwis wzór wniosku (zawiadomienia) możesz wykorzystać dla urzędu w miejscowości
Lubenia. Zawiadomienie można uzupełnienia wraz z współwłaścicielem (na kilku właścicieli) jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności. W przypadku gdy złożymy wniosek o rejestracje motoroweru nie musisz wypełniać i składać zawiadomienia o nabyciu pojazdu, gdyż zrobisz to w momencie składania wniosku o przerejestrowanie motoroweru.
Kiedy jesteśmy zobowiązani złożyć zawiadomienie o nabyciu pojazdu w miejscowości Lubenia?
- Zakupu motoroweru na podstawie umowy kupna sprzedaży, faktury lub rachunku, dokumentu nabycia pojazdu na licytacji komorniczej,
- Przekazania motoroweru w formie darowizny,
- Nabycie motoroweru w ramach prawomocnego orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
- Nabycia motoroweru po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- Nabycia motoroweru w ramach podziału spadku po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- W przypadku zamiany pojazdami z innym właścicielem pojazdy,
Jakie dokumenty potwierdzające własność pojazdu należy załączyć do zawiadomienia o nabyciu motoroweru dla miejscowości Lubenia?
W przypadku złożenia zawiadomienia o nabyciu motoroweru musimy dołączyć jeden z poniższych dokumentów własności pojazdu:
- umowa sprzedaży motoroweru;
- umowa zamiany motoroweru;
- umowa darowizny motoroweru;
- umowa o dział spadku;
- umowa o zniesienie współwłasności;
- faktura potwierdzająca nabycie motoroweru;
- prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności;
- prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia.
Kto może złożyć zawiadomienie o nabyciu motoroweru dla miejscowości Lubenia?
Zawiadomienie o nabyciu motoroweru składa właściciel pojazdu, a w przypadku gdy występuję współwłaściciel składamy jedno zawiadomienia ale uzupełnione i podpisane przez wszystkich właścicieli motoroweru. Jeżeli chcemy aby zawiadomienie złożył w naszym imieniu pełnomocnik, musimy wystawić takiej osobie pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia).
Czy jeżeli jestem jednym z współwłaścicieli pojazdu to mogę złożyć zawiadomienie o nabyciu motoroweru sam za wszystkich właścicieli?
Tak, zawiadomienie o nabyciu motoroweru może złożyć jeden z współwłaścicieli pojazdu posiadając pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia) lub
oświadczyć że działa za zgodą większością współwłaścicieli w sprawie dotyczącej zgłoszenie nabycia motoroweru.
Gdzie należy złożyć zawiadomienie o nabyciu motoroweru?
Zawiadomienie o nabyciu motoroweru składamy w organie rejestrującym (Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta) zgodnie z
miejscem zamieszkania lub adresem
siedziby firmy. W przypadku gdy zamieszkujemy lub prowadzimy firmę na terytorium gminy
Lubenia to zawiadomienie składamy w Wydziale Komunikacji -
Starostwa Powiatowego w Rzeszowie.
Jaki jest czas na zgłoszenie nabycia motoroweru w miejscowości Lubenia?
Na zgłoszenie nabycia motoroweru mamy 30 dni kalendarzowych od daty nabycia pojazdu lub stwierdzenia własności pojazdu
(sprawdź do jakiego dnia muszę zgłosić nabycie motoroweru).
Uwaga! Zmiany terminów obowiązku rejestracji pojazdu zarejestrowanego sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej oraz zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju- 30 dni - od dnia 01-07-1998 r. do 29-02-2020 r.
- 180 dni - od dnia 01-03-2020 r. do 31-12-2020 r.
- 30 dni - od dnia 01-01-2021 r. do 30-06-2021 r.
- 60 dni - od dnia 01-07-2021 r. - do 30-06-2023 r.
- 30 dni - od dnia 01-07-2023 r.
Od 1 stycznia 2024 r. wchodzą nowe przepisy odnośnie rejestracji pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz sprowadzonego z zagranicy! Przeczytaj co się zmienia! Od 1 stycznia 2024 r obowiązek rejestracji. Znika zgłoszenie nabycia pojazdu i nowe wysokości kar! |
Czy brak złożenia zawiadomienia o nabyciu motoroweru lub zgłoszenie po terminie podlega karze pieniężnej?
Tak podlega karze pieniężnej. Od 1 stycznia 2020 r. za przekroczenie terminu o którym mowa w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, organ rejestrujący w postępowaniu administracyjnym w drodze decyzji nakłada na właściciela pojazdu karę w wysokości od 200 zł do 1000 zł.
Obowiązek zgłoszenia nabycia motoroweru pojazdu funkcjonuje od 1997 roku.W jaki sposób mogę zgłosić zawiadomienie o nabyciu pojazdu w Wydziale Komunikacji - Starostwa Powiatowego w Rzeszowie?
Zawiadomienie o nabyciu motoroweru możemy złożyć na kilka sposobów:
- W urzędzie - zgłaszając się do placówki Wydziału Komunikacji - Starostwa Powiatowego w Rzeszowie
- Za pośrednictwem poczty - wysyłając zawiadomienie wraz z kopią dokumenty potwierdzającego nabycie pojazdu na adres Wydziału Komunikacji - Starostwa Powiatowego w Rzeszowie (adres znajduje się poniżej, pamiętaj że w takim przypadku wyślij dokumenty za potwierdzeniem odbioru aby uniknąć poźniejszych ewentualnych problemów w razie braku dostarczenia dokumentów do placówki urzędu).
- Drogą elektroniczną (online) - za pośrednictwem strony internetowej:
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej PWPW (zalecane) - zgłoś nabycie motoroweru
- ePUAP (Mój GOV) - zgłoś nabycie motoroweru
Czy zawiadomienie o nabyciu motoroweru mogę dokonać dla pojazdu sprowadzonego nie zarejestrowanego w kraju?
Nie można dokonać zgłoszenia nabycia motoroweru w przypadku gdy pojazd nie był zarejestrowany na terytorium naszego kraju. Obowiązku zgłoszenia podlegają pojazdy zarejestrowanego w kraju, natomiast pojazdy niezarejestrowane podlegają rejestracji w określonym terminie (nie dotyczy to samochodów osobowych sprowadzonych z państw nie będących w Unii Europejskiej).
Czy wystarczy że złoże zawiadomienie o nabyciu motoroweru i nie musze dokonywać rejestracji (przerejestrowania) pojazdu na siebie?
Rejestrację pojazdu dokonuje się na wniosek właściciela, czyli w przypadku gdy właściciel będzie chciał taki wniosek złożyć. Dla pojazdu zarejestrowanego w kraju nie ma terminu na rejestracje pojazdu jest natomiast termin na zgłoszenie nabycia. Istnieje jednak obowiązuję zawiadomienia w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym
(zobacz szczegółowe informacje w dla tej sytuacji). Zawiadomienie o nabyciu pojazdu bez konieczności jego rejestracji na siebie jest wystarczające w momencie gdy:
- motorower jest powypadkowy i musi zostać naprawiony (i nie będzie uczestniczył w ruchu drogowym,
- motorower jest uszkodzony i musi zostać naprawiony i nie będzie uczestniczył w ruchu drogowym,
- motorower nie ma ważnego okresowego przeglądu technicznego (badania) i nie narazie nie będzie użytkowany na drodze publicznej,
Dane urzędu (Wydziału komunikacji)
- Nazwa urzędu: Starostwa Powiatowego w Rzeszowie
- Adres oddziału: Grunwaldzka 15, 35-068 Rzeszów (zobacz jak dojechać do urzędu)
- Powiat: Powiat rzeszowski
- Gmina: Lubenia
- Zakres terytorialny (miasta, gminy): Błażowa, Boguchwała, Głogów Małopolski, Tyczyn, Chmielnik, Hyżne, Krasne, Lubenia, Świlcza, Trzebownisko
Dane kontaktowe urzędu
Wydział komunikacji Lubenia - Wzór zawiadomienia o nabyciu motoroweru
Pobierz darmowy druk wzoru zawiadomienia do uzupełnienia i wydrukowania w formatach pliku .pdf, .doc (word) oraz .jpg.
Przydatne materiały: