W przypadku nabycia motocykla jesteś zobowiązany(a) w określonym terminie zawiadomić starostę lub prezydenta miasta (Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu) o nabyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek zawiadomienia o nabyciu motocykla znajdziesz poniżej wraz z szczegółowymi informacjami dla miejscowości Łabowa.
Przygotowany przez nasz serwis wzór wniosku (zawiadomienia) możesz wykorzystać dla urzędu w miejscowości
Łabowa. Zawiadomienie można uzupełnienia wraz z współwłaścicielem (na kilku właścicieli) jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności. W przypadku gdy złożymy wniosek o rejestracje motocykla nie musisz wypełniać i składać zawiadomienia o nabyciu pojazdu, gdyż zrobisz to w momencie składania wniosku o przerejestrowanie motocykla.
Kiedy jesteśmy zobowiązani złożyć zawiadomienie o nabyciu pojazdu w miejscowości Łabowa?
- Zakupu motocykla na podstawie umowy kupna sprzedaży, faktury lub rachunku, dokumentu nabycia pojazdu na licytacji komorniczej,
- Przekazania motocykla w formie darowizny,
- Nabycie motocykla w ramach prawomocnego orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
- Nabycia motocykla po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- Nabycia motocykla w ramach podziału spadku po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- W przypadku zamiany pojazdami z innym właścicielem pojazdy,
Jakie dokumenty potwierdzające własność pojazdu należy załączyć do zawiadomienia o nabyciu motocykla dla miejscowości Łabowa?
W przypadku złożenia zawiadomienia o nabyciu motocykla musimy dołączyć jeden z poniższych dokumentów własności pojazdu:
- umowa sprzedaży motocykla;
- umowa zamiany motocykla;
- umowa darowizny motocykla;
- umowa o dział spadku;
- umowa o zniesienie współwłasności;
- faktura potwierdzająca nabycie motocykla;
- prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności;
- prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia.
Kto może złożyć zawiadomienie o nabyciu motocykla dla miejscowości Łabowa?
Zawiadomienie o nabyciu motocykla składa właściciel pojazdu, a w przypadku gdy występuję współwłaściciel składamy jedno zawiadomienia ale uzupełnione i podpisane przez wszystkich właścicieli motocykla. Jeżeli chcemy aby zawiadomienie złożył w naszym imieniu pełnomocnik, musimy wystawić takiej osobie pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia).
Czy jeżeli jestem jednym z współwłaścicieli pojazdu to mogę złożyć zawiadomienie o nabyciu motocykla sam za wszystkich właścicieli?
Tak, zawiadomienie o nabyciu motocykla może złożyć jeden z współwłaścicieli pojazdu posiadając pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia) lub
oświadczyć że działa za zgodą większością współwłaścicieli w sprawie dotyczącej zgłoszenie nabycia motocykla.
Gdzie należy złożyć zawiadomienie o nabyciu motocykla?
Zawiadomienie o nabyciu motocykla składamy w organie rejestrującym (Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta) zgodnie z
miejscem zamieszkania lub adresem
siedziby firmy. W przypadku gdy zamieszkujemy lub prowadzimy firmę na terytorium gminy
Łabowa to zawiadomienie składamy w Wydziale Komunikacji -
Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu.
Jaki jest czas na zgłoszenie nabycia motocykla w miejscowości Łabowa?
Na zgłoszenie nabycia motocykla mamy 30 dni kalendarzowych od daty nabycia pojazdu lub stwierdzenia własności pojazdu
(sprawdź do jakiego dnia muszę zgłosić nabycie motocykla).
Uwaga! Zmiany terminów obowiązku rejestracji pojazdu zarejestrowanego sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej oraz zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju- 30 dni - od dnia 01-07-1998 r. do 29-02-2020 r.
- 180 dni - od dnia 01-03-2020 r. do 31-12-2020 r.
- 30 dni - od dnia 01-01-2021 r. do 30-06-2021 r.
- 60 dni - od dnia 01-07-2021 r. - do 30-06-2023 r.
- 30 dni - od dnia 01-07-2023 r.
Od 1 stycznia 2024 r. wchodzą nowe przepisy odnośnie rejestracji pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz sprowadzonego z zagranicy! Przeczytaj co się zmienia! Od 1 stycznia 2024 r obowiązek rejestracji. Znika zgłoszenie nabycia pojazdu i nowe wysokości kar! |
Czy brak złożenia zawiadomienia o nabyciu motocykla lub zgłoszenie po terminie podlega karze pieniężnej?
Tak podlega karze pieniężnej. Od 1 stycznia 2020 r. za przekroczenie terminu o którym mowa w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, organ rejestrujący w postępowaniu administracyjnym w drodze decyzji nakłada na właściciela pojazdu karę w wysokości od 200 zł do 1000 zł.
Obowiązek zgłoszenia nabycia motocykla pojazdu funkcjonuje od 1997 roku.W jaki sposób mogę zgłosić zawiadomienie o nabyciu pojazdu w Wydziale Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu?
Zawiadomienie o nabyciu motocykla możemy złożyć na kilka sposobów:
- W urzędzie - zgłaszając się do placówki Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu
- Za pośrednictwem poczty - wysyłając zawiadomienie wraz z kopią dokumenty potwierdzającego nabycie pojazdu na adres Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu (adres znajduje się poniżej, pamiętaj że w takim przypadku wyślij dokumenty za potwierdzeniem odbioru aby uniknąć poźniejszych ewentualnych problemów w razie braku dostarczenia dokumentów do placówki urzędu).
- Drogą elektroniczną (online) - za pośrednictwem strony internetowej:
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej PWPW (zalecane) - zgłoś nabycie motocykla
- ePUAP (Mój GOV) - zgłoś nabycie motocykla
Czy zawiadomienie o nabyciu motocykla mogę dokonać dla pojazdu sprowadzonego nie zarejestrowanego w kraju?
Nie można dokonać zgłoszenia nabycia motocykla w przypadku gdy pojazd nie był zarejestrowany na terytorium naszego kraju. Obowiązku zgłoszenia podlegają pojazdy zarejestrowanego w kraju, natomiast pojazdy niezarejestrowane podlegają rejestracji w określonym terminie (nie dotyczy to samochodów osobowych sprowadzonych z państw nie będących w Unii Europejskiej).
Czy wystarczy że złoże zawiadomienie o nabyciu motocykla i nie musze dokonywać rejestracji (przerejestrowania) pojazdu na siebie?
Rejestrację pojazdu dokonuje się na wniosek właściciela, czyli w przypadku gdy właściciel będzie chciał taki wniosek złożyć. Dla pojazdu zarejestrowanego w kraju nie ma terminu na rejestracje pojazdu jest natomiast termin na zgłoszenie nabycia. Istnieje jednak obowiązuję zawiadomienia w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym
(zobacz szczegółowe informacje w dla tej sytuacji). Zawiadomienie o nabyciu pojazdu bez konieczności jego rejestracji na siebie jest wystarczające w momencie gdy:
- motocykl jest powypadkowy i musi zostać naprawiony (i nie będzie uczestniczył w ruchu drogowym,
- motocykl jest uszkodzony i musi zostać naprawiony i nie będzie uczestniczył w ruchu drogowym,
- motocykl nie ma ważnego okresowego przeglądu technicznego (badania) i nie narazie nie będzie użytkowany na drodze publicznej,
Dane urzędu (Wydziału komunikacji)
- Nazwa urzędu: Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu
- Adres oddziału: Jagiellońska 33, 33-300 Nowy Sącz (zobacz jak dojechać do urzędu)
- Powiat: Powiat nowosądecki
- Gmina: Łabowa
- Zakres terytorialny (miasta, gminy): Grybów, Krynica-Zdrój, Muszyna, Piwniczna-Zdrój, Stary Sącz, Chełmiec, Gródek nad Dunajcem, Grybów, Kamionka Wielka, Korzenna, Łabowa, Łącko, Łososina Dolna, Nawojowa, Podegrodzie, Rytro
Dane kontaktowe urzędu
Wydział komunikacji Łabowa - Wzór zawiadomienia o nabyciu motocykla
Pobierz darmowy druk wzoru zawiadomienia do uzupełnienia i wydrukowania w formatach pliku .pdf, .doc (word) oraz .jpg.
Przydatne materiały: