W przypadku nabycia autobusu jesteś zobowiązany(a) w określonym terminie zawiadomić starostę lub prezydenta miasta (Starostwo Powiatowe w Nowym Targu) o nabyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek zawiadomienia o nabyciu samochodu znajdziesz poniżej wraz z szczegółowymi informacjami dla miejscowości Czarny Dunajec.
Przygotowany przez nasz serwis wzór wniosku (zawiadomienia) możesz wykorzystać dla urzędu w miejscowości
Czarny Dunajec. Zawiadomienie można uzupełnienia wraz z współwłaścicielem (na kilku właścicieli) jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności. W przypadku gdy złożymy wniosek o rejestracje autobusu nie musisz wypełniać i składać zawiadomienia o nabyciu pojazdu, gdyż zrobisz to w momencie składania wniosku o przerejestrowanie samochodu.
Kiedy jesteśmy zobowiązani złożyć zawiadomienie o nabyciu pojazdu w miejscowości Czarny Dunajec?
- Zakupu autobusu na podstawie umowy kupna sprzedaży, faktury lub rachunku, dokumentu nabycia pojazdu na licytacji komorniczej,
- Przekazania autobusu w formie darowizny,
- Nabycie autobusu w ramach prawomocnego orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
- Nabycia autobusu po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- Nabycia autobusu w ramach podziału spadku po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
- W przypadku zamiany pojazdami z innym właścicielem pojazdy,
Jakie dokumenty potwierdzające własność pojazdu należy załączyć do zawiadomienia o nabyciu autobusu dla miejscowości Czarny Dunajec?
W przypadku złożenia zawiadomienia o nabyciu samochodu musimy dołączyć jeden z poniższych dokumentów własności pojazdu:
- umowa sprzedaży samochodu;
- umowa zamiany samochodu;
- umowa darowizny samochodu;
- umowa o dział spadku;
- umowa o zniesienie współwłasności;
- faktura potwierdzająca nabycie samochodu;
- prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności;
- prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia.
Kto może złożyć zawiadomienie o nabyciu autobusu dla miejscowości Czarny Dunajec?
Zawiadomienie o nabyciu autobusu składa właściciel pojazdu, a w przypadku gdy występuję współwłaściciel składamy jedno zawiadomienia ale uzupełnione i podpisane przez wszystkich właścicieli autobusu. Jeżeli chcemy aby zawiadomienie złożył w naszym imieniu pełnomocnik, musimy wystawić takiej osobie pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia).
Czy jeżeli jestem jednym z współwłaścicieli pojazdu to mogę złożyć zawiadomienie o nabyciu autobusu sam za wszystkich właścicieli?
Tak, zawiadomienie o nabyciu autobusu może złożyć jeden z współwłaścicieli pojazdu posiadając pisemne pełnomocnictwo
(pobierz druk upoważnienia) lub
oświadczyć że działa za zgodą większością współwłaścicieli w sprawie dotyczącej zgłoszenie nabycia autobusu.
Gdzie należy złożyć zawiadomienie o nabyciu autobusu?
Zawiadomienie o nabyciu autobusu składamy w organie rejestrującym (Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta) zgodnie z
miejscem zamieszkania lub adresem
siedziby firmy. W przypadku gdy zamieszkujemy lub prowadzimy firmę na terytorium gminy
Czarny Dunajec to zawiadomienie składamy w Wydziale Komunikacji -
Starostwo Powiatowe w Nowym Targu.
Jaki jest czas na zgłoszenie nabycia autobusu w miejscowości Czarny Dunajec?
Na zgłoszenie nabycia autobusu mamy 30 dni kalendarzowych od daty nabycia pojazdu lub stwierdzenia własności pojazdu
(sprawdź do jakiego dnia muszę zgłosić nabycie autobusu).
Uwaga! Zmiany terminów obowiązku rejestracji pojazdu zarejestrowanego sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej oraz zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju- 30 dni - od dnia 01-07-1998 r. do 29-02-2020 r.
- 180 dni - od dnia 01-03-2020 r. do 31-12-2020 r.
- 30 dni - od dnia 01-01-2021 r. do 30-06-2021 r.
- 60 dni - od dnia 01-07-2021 r. - do 30-06-2023 r.
- 30 dni - od dnia 01-07-2023 r.
Od 1 stycznia 2024 r. wchodzą nowe przepisy odnośnie rejestracji pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz sprowadzonego z zagranicy! Przeczytaj co się zmienia! Od 1 stycznia 2024 r obowiązek rejestracji. Znika zgłoszenie nabycia pojazdu i nowe wysokości kar! |
Czy brak złożenia zawiadomienia o nabyciu autobusu lub zgłoszenie po terminie podlega karze pieniężnej?
Tak podlega karze pieniężnej. Od 1 stycznia 2020 r. za przekroczenie terminu o którym mowa w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, organ rejestrujący w postępowaniu administracyjnym w drodze decyzji nakłada na właściciela pojazdu karę w wysokości od 200 zł do 1000 zł.
Obowiązek zgłoszenia nabycia samochodu pojazdu funkcjonuje od 1997 roku.W jaki sposób mogę zgłosić zawiadomienie o nabyciu pojazdu w Wydziale Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Nowym Targu?
Zawiadomienie o nabyciu samochodu możemy złożyć na kilka sposobów:
- W urzędzie - zgłaszając się do placówki Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Nowym Targu
- Za pośrednictwem poczty - wysyłając zawiadomienie wraz z kopią dokumenty potwierdzającego nabycie pojazdu na adres Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Nowym Targu (adres znajduje się poniżej, pamiętaj że w takim przypadku wyślij dokumenty za potwierdzeniem odbioru aby uniknąć poźniejszych ewentualnych problemów w razie braku dostarczenia dokumentów do placówki urzędu).
- Drogą elektroniczną (online) - za pośrednictwem strony internetowej:
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej PWPW (zalecane) - zgłoś nabycie autobusu
- ePUAP (Mój GOV) - zgłoś nabycie autobusu
Czy zawiadomienie o nabyciu autobusu mogę dokonać dla pojazdu sprowadzonego nie zarejestrowanego w kraju?
Nie można dokonać zgłoszenia nabycia autobusu w przypadku gdy pojazd nie był zarejestrowany na terytorium naszego kraju. Obowiązku zgłoszenia podlegają pojazdy zarejestrowanego w kraju, natomiast pojazdy niezarejestrowane podlegają rejestracji w określonym terminie (nie dotyczy to samochodów osobowych sprowadzonych z państw nie będących w Unii Europejskiej).
Czy wystarczy że złoże zawiadomienie o nabyciu autobusu i nie musze dokonywać rejestracji (przerejestrowania) pojazdu na siebie?
Rejestrację pojazdu dokonuje się na wniosek właściciela, czyli w przypadku gdy właściciel będzie chciał taki wniosek złożyć. Dla pojazdu zarejestrowanego w kraju nie ma terminu na rejestracje pojazdu jest natomiast termin na zgłoszenie nabycia. Istnieje jednak obowiązuję zawiadomienia w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym
(zobacz szczegółowe informacje w dla tej sytuacji). Zawiadomienie o nabyciu pojazdu bez konieczności jego rejestracji na siebie jest wystarczające w momencie gdy:
- autobus jest powypadkowy i musi zostać naprawiony (i nie będzie uczestniczył w ruchu drogowym,
- autobus jest uszkodzony i musi zostać naprawiony i nie będzie uczestniczył w ruchu drogowym,
- autobus nie ma ważnego okresowego przeglądu technicznego (badania) i nie narazie nie będzie użytkowany na drodze publicznej,
Dane urzędu (Wydziału komunikacji)
- Nazwa urzędu: Starostwo Powiatowe w Nowym Targu
- Adres oddziału: Bolesława Wstydliwego 14, 34-400 Nowy Targ (zobacz jak dojechać do urzędu)
- Powiat: Powiat nowotarski
- Gmina: Czarny Dunajec
- Zakres terytorialny (miasta, gminy): Nowy Targ, Rabka-Zdrój, Szczawnica, Czarny Dunajec, Czorsztyn, Jabłonka, Krościenko nad Dunajcem, Lipnica Wielka, Łapsze Niżne, Ochotnica Dolna, Raba Wyżna, Spytkowice, Szaflary
Dane kontaktowe urzędu
Wydział komunikacji Czarny Dunajec - Wzór zawiadomienia o nabyciu autobusu
Pobierz darmowy druk wzoru zawiadomienia do uzupełnienia i wydrukowania w formatach pliku .pdf, .doc (word) oraz .jpg.
Przydatne materiały: