Złożyłeś wniosek o rejestracje pojazdu ale wyszły na jaw nowe okoliczności które wpływają skutkują zwrotem pojazdu sprzedającemu lub znalazłeś kupca na pojazd ale nie chcesz czekać na przyjście nowego dowodu rejestracyjnego wystawianego na nasze nowe dane? Jest na to rozwiązanie. Jeśli nie odebrałeś jeszcze stałego dowodu rejestracyjnego i nie została wystawiona decyzja o rejestracji pojazdu masz możliwość anulowania rejestracji i złożenia wniosku o umorzenie postępowania w sprawie rejestracji pojazdu. Pobierz druk wniosku o umorzenie rejestracji. Przygotowany przez naszą stronę wzór wniosku o umorzeenie rejeestracji pojazdu możesz wykorzystać w urzędzie (Wydziale Komunikacji lub Wydziale Ewidencji Pojazdów) -
Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej dla miejscowości znajdującej się w
Gminie Stary Lubotyń lub miejscowości
Stary Lubotyń.
Kiedy możemy złożyć wniosek o umorzenie postępowania w sprawie rejestracji pojazdu?
Wniosek o umorzenie rejestracji możemy złożyć tylko wtedy gdy złożyliśmy wniosek o rejestracje pojazdu i jesteśmy w posiadaniu:
- Pozwolenia czasowego (tymczasowego dowodu rejestracyjnego),
- Dowodu rejestracyjnego w którym zawarta jest informacja "W dniu ............... złożono wniosek o rejestracje z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego w ..............",
Kiedy nie możemy złożyć wniosku o umorzenie postępowania w sprawie rejestracji pojazdu?
Wniosku o umorzenie rejestracji pojazdu
nie możemy złożyć w momencie gdy już odebraliśmy stały dowód rejestracyjny i została wydana decyzja o rejestracji pojazdu.
W takim przypadku należy złożyć wniosek o uchylenie decyzji o rejestracji pojazdu.
Z jakich powodów możemy wnioskować o umorzenie rejestracji naszego pojazdu?
Wniosek o umorzenie rejestracji możemy złożyć
bez wskazywania żadnego z powodu, ale może to być m.in z uwagi na:
- odkryte wady techniczne, nieznanymi w momencie zwarcia umowy kupna-sprzedaży pojazdu lub wystawienia faktury lub rachunku sprzedaży,
- wady prawne i brak możliwości rejestracji pojazdu (np. pojazd zajęty przez urząd skarbowy lub komornika),
- sprzedaż pojazdu przed wydaniem decyzji o rejestracji pojazdu (pojazd został sprzedany na pozwoleniu czasowym (miękkim dowodzie rejestracyjnym) lub na dowodzie rejestracyjnym w którym zawarta jest informacja "W dniu ............... złożono wniosek o rejestracje z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego w .............." ,
Kto może złożyć wniosek o umorzenie (anulowanie) rejestracji pojazdu?
Wniosku o umorzenie rejestracji pojazdu może złożyć tylko właściciel który składał wniosek o rejestracje pojazdu. Wniosku nie może złożyć ktoś kto nie składał wniosku wszczynającego postępowanie w sprawie przedmiotowego pojazdu. Może natomiast wniosek złożyć pełnomocnik wnioskodawcy.
Ile zapłacę za wydanie decyzji o umorzeniu postępowania administracyjnego w sprawie rejestracji pojazdu (anulowanie rejestracji)?
Wniosek o umorzenie rejestracji
jest bezpłatny ponieważ postępowanie administracyjne było w toku.
Jakie dokumenty są wymagane do złożenia wniosku o umorzenie postępowania administracyjnego w Wydziale Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej?
- Wniosek (poniżej do pobrania),
- Dokumenty które składaliśmy do wniosku o rejestracje pojazdu i które zostały nam zwrócone,
- Pełnomocnictwo (upoważnienie) jeśli wniosek nie składa właściciel lub właściciele osobiście,
Jak długo będę czekał na wydanie decyzji o umorzeniu postępowania administracyjnego w sprawie rejestracji pojazdu (anulowanie rejestracji)?
Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być
załatwione niezwłocznie. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania
Podstawy prawne do anulowania rejestracji (umorzenia trwającego postępowania administracyjnego)
- Art. 105 - Kodeks postępowań administracyjnych
- § 1. Gdy postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe w całości albo w części, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania odpowiednio w całości albo w części.
- § 2. Organ administracji publicznej może umorzyć postępowanie, jeżeli wystąpi o to strona, na której żądanie postępowanie zostało wszczęte, a nie sprzeciwiają się temu inne strony oraz gdy nie jest to sprzeczne z interesem społecznym.
Jakich rodzajów pojazdów dotyczy składany wniosek o umorzenie rejestracji?
- samochód osobowy, samochód ciężarowy lub samochód specjalny,
- ciągnik samochodowy (siodłowy),
- autobus,
- naczepę samochodową,
- przyczepę ciężarową, rolniczą lub specjalna (np. kempingowa, rąbak)
- ciągnik rolniczy,
- motocykl lub motorower (skuter),
- czterokołowce czyli pojazd samochodowy inny (np. quad, microcar)
Dane urzędu (Wydziału komunikacji)
- Nazwa urzędu: Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
- Adres oddziału: Brokowska 37, 07-300 Ostrów Mazowiecka (zobacz jak dojechać do urzędu)
- Powiat: Powiat ostrowski (województwo mazowieckie)
- Gmina: Stary Lubotyń
- Zakres terytorialny (miasta, gminy): Ostrów Mazowiecka, Brok, Andrzejewo, Boguty-Pianki, Małkinia Górna, Nur, Stary Lubotyń, Szulborze Wielkie, Wąsewo, Zaręby Kościelne
Dane kontaktowe urzędu
Wzór wniosku o umorzenie rejestracji pojazdu (anulowanie rejestracji) - Stary Lubotyń (Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej)
Pobierz darmowy druk wzoru wniosku o anulowanie rejestracji pojazdu do uzupełnienia i wydrukowania w formatach pliku .pdf, .doc (word) oraz .jpg.